2 anys d’assetjament, i ara la volen desnonar!

L’Aurora i la seva filla porten 5 anys vivint a casa seva a Mercat Nou i 2 anys aguantant l’assetjament de la propietària Svetlana Bogdanova, una dona que compta amb 5 habitatges de propietat.

Tot va començar l’any 2017, quan estava a punt de finalitzar el contracte de lloguer de 3 anys i la propietat li va demanar a l’Aurora un augment en el lloguer: de 550 a 600€. L’Aurora va acceptar i li va demanar que reparés alguns elements de la casa que estaven en mal estat, especialment l’escalfador d’aigua. La propietat, però, s’hi va negar, i va iniciar una discussió que es va convertir en dos anys d’assetjament cap a l’Aurora.

Amenaces, visites d’agents immobiliaris, talls d’aigua i fins i tot una explosió pel mal estat de l’escalfador d’aigua. El contracte de lloguer de l’Aurora es va prorrogar automàticament per un any (3+1) i malgrat això la Svetlana Bogdanova no la va deixar viure tranquil·la: «Si no te’n vas et faig fora». Va publicar el mateix pis en lloguer a internet. Va tallar-li l’aigua de manera absolutament il·legal. I fins i tot, un diumenge al vespre, van aparèixer uns matons per extorsionar-la.

L’Aurora, però, porta 2 anys al Sindicat de Llogateres i ha decidit lluitar per defensar la seva llar. L’Aurora ha denunciat el fets de l’assetjament però les seves denúncies o bé s’han arxivat o encara estan pendents de resoldre’s. La propietat també la va denunciar per estar fora de contracte, i el 9 de juliol l’Aurora farà front, juntament amb les veïnes del Grup d’Habitatge de Sants i del Sindicat de Llogateres, al seu primer desnonament.

Al Sindicat de Llogateres cada dia ens enfrontem a diferents situacions, amb un denominador comú: companyes a qui volen apujar el lloguer o fer fora de casa. I nosaltres sempre tenim la mateixa resposta: suport mutu i lluita pel dret a l’habitatge.

Dimarts aturarem el primer desnonament de l’Aurora i d’aquí uns mesos aturarem el següent, i tots els que vinguin.

Perquè l’habitatge és un dret, no una mercaderia.

Perquè els propietaris, ja siguin grans o petits, han de deixar d’abusar de la vida de les llogateres!