
Des del Sindicat de Llogateres ens sumem a les mobilitzacions convocades per la jornada de lluita d’aquest 1 de maig i anunciem la nostra presència a la manifestació unitària de les 17.30h al Parc de les Tres Xemeneies.
La situació contra els i les treballadores és alarmant. Les famílies que viuen de lloguer es veuen destinades a pagar prop del 50% dels seus ingressos i hi ha una total incertesa pel que fa a la continuïtat dels seus contractes. Durant el 2017, més de 13000 famílies van perdre les seves llars. A Catalunya es calcula que cada dia hi ha 36 desnonaments. L’habitatge ha passat a ser el nínxol de mercat preferit de fons d’inversió i bancs que juguen sense escrúpols amb les vides de centenars de milers de persones per augmentar els seus beneficis.
L’únic que han fet els successius governs ha sigut posar facilitats per al saqueig continuat dels fons d’inversió, mantenint l’habitatge en una situació de precarietat inacceptable. Inclús els tímids intents de reforma de l’anterior legislatura han rebutjat incloure un element tant important com és la regulació dels preus del lloguer. S’han mantingut plegats als interessos i xantatges de gegants com Blackstone, que segueix, entre d’altres, amb els seus beneficis fiscals. Governs autoanomenats d’esquerres, febles amb els forts i forts amb els febles.
Cal situar l’habitatge al centre de la defensa i millora dels drets de la classe treballadora. Per això el moviment per l’habitatge avança cada cop més fort i organitzat, cada cop amb més aliats amb la resta de col·lectius en lluita, conscient que la lluita per un habitatge digne és una trinxera més en la lluita global de la classe treballadora enfront el sistema capitalista que ens condemna a misèria i precarietat. La unitat de les lluites és clau, per això ens veurem demà al Parc de les Tres Xemeneies representant els inquilins i inquilines de Barcelona!