Totes som sedicioses. Davant la criminalització, més carrer!

Comunicat d’adhesió del Sindicat de Llogateres de Barcelona a la vaga i mobilitzacions del 18 d’octubre

Foto: Fotomovimiento

Al Moviment per l’Habitatge vivim constantment la criminalització de la gent que es mobilitza i defensa els seus drets més fonamentals, com el dret a un sostre. Setmana rere setmana, davant d’una immobiliària o aturant desnonaments ens topem amb desplegaments policials desproporcionats, denúncies i identificacions. “La llei és la llei” ens diuen, “no hi ha res a fer”. Però no ens convencen, ja que setmana rere setmana assolim victòries gràcies a la resistència no-violenta, i aconseguim que veïnes treballadores puguin seguir vivint a les seves llars, dignament. És per això que la sentència del Tribunal Suprem als dirigents del procés ens indigna. Rebutgem la repressió al moviment per l’habitatge i a qualsevol altre moviment pacífic que defensi drets i llibertats bàsiques. Considerem que la sentència suposa un atac a les garanties democràtiques mínimes, i això ens obliga a posicionar-nos i també a convocar a la vaga del 18 d’octubre.

Cinc punts per explicar la nostra posició i animar a la mobilització i a la vaga el 18 d’octubre.

• No podem acceptar aquesta sentència perquè suposa un precedent de judicialització i criminalització contra qualsevol dissidència i desobediència civil pacífica. El contingut de la sentència i la jurisprudència que ha generat pot ser utilitzada, per exemple, contra les persones que aturem desnonaments.

• No hi pot haver mai una solució judicial o policial a un conflicte polític. La sentència del Tribunal Suprem té un clar to exempleritzant que busca generar por a tothom que lluita pels drets i les llibertats. Rebutjant la sentència, rebutgem aquesta por que ens volen posar al cos.

• El Sindicat de Llogateres defensem el dret a l’habitatge i a la ciutat, defensem la justícia social i una democràcia radical que posi la gent al centre. No fem gaire sovint posicionaments fora de l’àmbit de l’habitatge, però davant aquest fets excepcionals ens sumem a la vaga en clau democràtica i de defensa de les llibertats civils.

• Ara bé, la sobirania no només passa per garantir les llibertats polítiques; sobretot passa per garantir la base material sobre la qual es constitueix l’autonomia individual i col·lectiva dins d’una societat amb justícia social. És imprescindible dotar la vaga d’un contingut social i de ruptura amb el cicle neoliberal de retallades, privatitzacions i precarització laboral. No hi ha llibertat política si no podem assegurar una vida material digna i autònoma per a tothom.

• Un país on la població destina la meitat del salari a pagar un lloguer és un país escanyat, sense capacitat per construir projectes de futur. Per això la vaga general d’aquest divendres i les futures mobilitzacions en clau democràtica, han de tenir el dret a l’habitatge i a la ciutat en el centre, imprescindibles per garantir la justícia social i una democràcia real.

A qui ens diu “la llei és la llei”, nosaltres responem: La gent és la gent! I la història ens diu que els drets només es conquereixen al carrer. Ens veiem el 18 d’octubre!