Comunicat davant la proposta d’Ábalos de no regular els lloguers i abandonar a milions de families

Davant la filtració a la premsa per part d’Ábalos d’una proposta de llei per no regular els lloguers, els Sindicats de Llogateres volem manifestar que:

1. De consumarse, la proposta d’Ábalos seria un frau democràtic: una ruptura de l’acord per regular els lloguers que vam aconseguir arrencar al Govern de l’Estat després de 5 anys de lluita. Recordem que és un pacte que compta amb el suport de més de 9.000 organitzacions socials, econòmiques i culturals
  2. La proposta és ineficient: no limita l’especulació ni els lloguers abusius, i deixa desprotegides més de 3 milions de famílies a l’Estat: més desnonaments, més angoixa, més asfixia. Sense futur.
  3. És injusta. Es basa en perdonar impostos als que més tenen a costa dels que menys. Perdonar el 70% o el 90% dels impostos als que porten anys pujant els lloguers i asfixiant a milers de famílies és senzillament restar finançament a la sanitat i educació pública. Les dades oficials d’AIREF cofirmen que, amb els impostos perdonats als propietaris d’habitatges amb la legislació actual, cada any perdem 1000 milions d’euros i la majoria de dinars se’n van al 10% més ric de la societat.
  4. Recordem que Pedro Sánchez no seria president sense l’acord de govern en que el qual es comprometia a regular els lloguers. I el govern espanyol no tindria pressupostos si no s’hagués tornat a comprometre a incloure la mateixa mesura a la propera Ley de Vivienda. Davant d’això, la voluntat del ministre Ábalos és ignorar els acords i sotmetre’s a les pressions del lobby immobiliari no és només un atac al dret a l’habitatge: és també un frau democràtic.
  5. Ens preocupa la capacitat dels lobbies i els grans poders econòmics d’imposar-se a la voluntat popular expressada a les urnes i als pactes de govern. Aquesta proposta de llei està feta a mida dels grans tenidors, perquè no es toca cap dels seus privilegis i assegura les seves rendibilitats futures. Aquesta proposta de llei és un exemple perfecte de fins a quin punt les portes giratòries son un problema per la democràcia, en aquest cas protagonitzades per l’excalcalde de Barcelona Joan Clos.
  6. Davant d’aquest nou atac, convoquem a la societat a sortir de nou als carrers en una manifestació aquest dissabte a les 11h davant la Delegació del Govern. Organitzacions sindicals (CCOO, UGT, CGT, IAC), juvenils (CNJC), ecologistes (Ecologistes en Acció), veïnals (FAVB) i pensionistes (Marea Pensionista- COESPE) ja han confirmat que es sumen a la manifestació: una nova ocasió per demostrar que la regulació de lloguers ja és un consens de la societat catalana.