Per què afiliar-te al Sindicat de Llogaters i Llogateres?

Des del Sindicat de Llogaters i Llogateres podem fer molt per ajudar-nos mútuament, en un context en què la violència immobiliària ens afecta de ben aprop: veiem com enmig d’una nova bombolla, la propietat ens augmenta el lloguer de manera desorbitada i abusiva, o bé no ens renova els contractes, fent-nos impossible continuar vivint a casa nostra i expulsant-nos. Des del Sindicat impulsem l’organització col·lectiva dels llogaters i llogateres per respondre de manera conjunta als abusos dels propietaris i intermediaris i tenir més força en les nostres demandes. Ja no estem soles, sinó que ens trobem davant d’una problemàtica compartida que cal visibilitzar. Mitjançant l’assessorament legal i tècnic, tant individual com en el marc col·lectiu de les nostres assemblees, ens informem sobre les opcions que tenim davant d’aquests abusos i la millor manera d’enfrontar-los. En paral·lel, fem pressió pública per reivindicar canvis legals que ens emparin davant la situació injusta en què ens trobem. Lluitem per poder continuar vivint a casa nostra pagant un lloguer just!

Què fa el Sindicat?

• Punts de benvinguda
  • Assemblea d’afectades per pujades o no renovacions
  • Assessories col·lectives
  • Intermediació amb APis i Propietaris
  • Assemblees de blocs de propietat vertical
  • Accions de pressió: concentracions, escratxes….
  • Proposar y pressionar per reformes legislatives
  • Impulsar campanyes de mobilització per un habitatge digne
  • Denúncies per assetjament o abusos de la propietat
  • Revisió de contractes i clàusules abusives

De què em serveix a mi estar afiliada?

• Passaràs a formar part del projecte del Sindicat de Llogateres. Podràs participar a les comissions, plenàries i per suposat a les assemblees d’afiliades. Tindràs veu i vot a tots els espais de participació del Sindicat.
  • Amb la teva quota dones suport al projecte i fas possible que el Sindicat pugui ser independent econòmicament. La quota bàsica són només 50 euros a l’any.
  • Rebràs un butlletí mensual sobre totes les activitats del Sindicat, consells, mobilitzacions del moviment per l’habitatge.
  • Tindràs una organització darrera quan et toqui renegociar el contracte.
  • T’assessorem sobre qualsevol aspecte del teu cas, ja sigui jurídic o tècnic.
  • Et recolzem i ens mobilitzem davant qualsevol problema que tinguis relacionat amb el teu habitatge: pujades abusives del lloguer,  no renovacions unilaterals, etc.
  • T’ajudes a tu mateix i als teus veïns i veïnes, perquè cada victòria del Sindicat a la teva ciutat o barri és un triomf per a totes les veïnes.

Què defensa el Sindicat?

• El lloguer ha de poder ser una opció de vida. Necessitem un lloguer estable i per tant acabar amb els contractes de tres anys
  • El lloguer ha de poder ser assequible. El seu preu ha d’estar regulat per llei. I ha d’estar en relació al nivell adquisitiu de la gent, no a les flutuacions del mercat.
  • Pots consultar les nostres 10 demandes bàsiques aquí

Ajuda’ns a fer-ho possible!

AFILIA’T