
Les darreres tres setmanes, el Sindicat de Llogateres ha finalitzat les seves assemblees patint episodis d’intimidació policial i identificacions. Mentre s’omplen els centres comercials, els Mossos d’Esquadra es dediquen a intimidar l’assemblea llogatera. Exigim al Govern de la Generalitat que actuï de forma immediata.
Des del passat 28 de maig que vam reactivar les assemblees llogateres presencials, els Mossos d’Esquadra han estat presents durant l’assemblea, a l’espera de que finalitzés per a identificar als organitzadors. Mentre veiem com moltes de les terrasses de tota la ciutat superen amb escreix el límit d’aforament permès amb impunitat, mentre els centres comercials s’omplen de gent, els agents es dediquen a entorpir una assemblea que té com a objectiu donar suport a famílies que es troben en situació de vulnerabilitat degut a la crisi sanitària.
Les darreres tres setmanes, els Mossos d’Esquadra han pogut comprovar que en les assemblees s’estan prenent totes les mesures de seguretat que contempla la llei per minimitzar el risc de contagis per covid-19: localització l’aire lliure, ús de mascareta, gel higienitzant i mantenint la distància de seguretat. Tampoc van ser testimonis de cap incident que requerís la seva atenció. Malgrat això, en acabar l’assemblea han procedit a identificar als organitzadors per, pretesament, donar compte d’una concentració i els seus “responsables”. Un cop més es posa en funcionament la lògica de la llei mordassa per amedrentar l’organització i la lluita en defensa del dret a l’habitatge. Per això, és totalment necessari recordar la rellevància de derogar una llei que segueix criminalitzant als moviments socials.
Les intervencions policials dels dies 5 i 12 de juny al barri de Sant Antoni van ser especialment intimidatòries. Les autoritats van estar vigilant des dels vehicles durant tota l’assemblea, sense cap tipus d’intervenció. Més tard, ens vam assabentar que dos agents de paisà van estar infiltrats a l’assemblea. Al finalitzar la reunió, els tres vehicles de Mossos van seguir als organitzadors per identificar-los. El dia 12, fins a la mateixa seu del Sindicat, generant a més una tensió innecessària i tractant a defensors de drets humans com a delinqüents.
L’assemblea llogatera és l’espai on moltes famílies afectades per la pandemia expliquen els seus problemes i on s’organitza una xarxa de suport mutu, davant de lleis que desprotegeixen a les llars que viuen de lloguer. Un cop més els mossos demostren el seu paper en la repressió dels moviments socials, en particular del moviment pel dret a la vivenda, posant per davant la defensa de l’especulació immobiliària i l’enriquiment de grans tenidors i fons voltors, com ja fan cada dia amb l’execució dels desnonaments i ara també practicant identificacions i tàctiques intimidatòries durant el desenvolupament de les nostres assemblees.
Per tot això, volem denunciar la funció intimidatoria, discriminatoria i coactiva dels Mossos d’Esquadra contra l’assemblea llogatera enmig d’una crisi social sense precedents. Denunciem que torni la burorrepressió com a pràctica policial per amedrentar i desactivar l’organització col·lectiva. No ens deixarem intimidar per aquestes pràctiques abusives, ni deixarem d’organitzar-nos i defensar els nostres drets, per això el Sindicat de Llogateres manté les assemblees llogateres presencials per tal que cada setmana els llogaters i llogateres puguin trobar un espai de suport mutu, on resoldre els problemes de forma col·lectiva davant la greu crisi d’habitatge que estem patint.