Rebaixa’t el lloguer!

Has signat un contracte de lloguer després del 10/9/2020?
Comprova si estàs pagant més!

Des del 9 de setembre del 2020 la Regulació de lloguers està vigent. Això vol dir, que tots els contractes que es signin han de mantenir o abaixar el preu del contracte anterior, fins i tot si hi ha un canvi de llogaters! Per això, si has signat un nou contracte en un pis nou, t’animem a què comprovis si estàs pagant el preu que et correspon. Si no és així, denúncia, tens dret a què et tornin la quantitat pagada de més i a que et baixin el lloguer!

Passos a seguir:

1. Estic pagant més que el llogater anterior?

Esbrina el preu de l’anterior contracte de lloguer a través de l’INCASOL. Recorda que segons la regulació, no es poden apujar els preus respecte a l’anterior contracte (si el pis ha estat llogat en els últims 5 anys). En tot cas, si el preu era superior al què marca l’índex, te l’havien d’abaixar:

• Escaneja el contracte de lloguer i el DNI d’un dels titulars del contracte
    • Descarrega’t i omple el formulari de l’Incasol que trobaràs aquí
    • Escriu un correu a incasol.fiances@gencat.cat amb els tres documents (Contracte, DNI i sol·licitud) adjuntats
    • Triguen uns 10 dies en contestar aproximadament.

Què passa si el preu de l’anterior contracte és inferior?

Si efectivament estàs pagant més que l’anterior llogater (preu de la fiança depositada en el contracte anterior), el contracte no està complint amb la regulació. No et poden apujar el preu. Denuncia-ho!

Excepció: el lloguer només pot augmentar un 5% respecte al contracte anterior si es donen 3 de les següents característiques: Ascensor, aparcament, habitatge moblat, aire acondicionat i calefacció, zona comunitària d’ús compartit, piscina o altres equipaments, consergeria, vistes especials.

Què passa si el preu no supera el contracte anterior? Comprova que no superi l’índex

Si el preu del contracte actual és igual o fins i tot inferior al preu del contracte anterior, comprova que no estàs pagant més del què marca l’índex de referència. Per fer-ho, consulta en aquesta web els metres quadrats útils del teu habitatge (tal com apareix a la cèdula d’habitabilitat) i calcula el preu de l’índex de referència multiplicant els metres quadrats pel preu de l’index (indicador del mig).

2. Com puc fer la denúncia perquè em rebaixin el preu i em tornin les quantitats extres que he pagat fins ara?

Si descobreixes que el preu del teu contracte no és el què marca la regulació, denuncia-ho a l’administració competent que haurà de posar un procediment sancionador a l’arrendador. Per fer-ho t’has de dirigir a:

• Si vius a Barcelona: envia’ns un correu a denuncies@sindicatdellogateres.org adjuntant la documentació i vine a l’assemblea perquè t’ajudem a tramitar la denúncia.
    • Si vius al Prat de Llobregat: envia’ns un correu a denuncies@sindicatdellogateres.org adjuntant la documentació i vine a l’assemblea perquè t’ajudem a tramitar la denúncia.
    • Si vius a qualsevol altra ciutat o poble de Catalunya on els preus del lloguer estan regulats, envia’ns un correu a denuncies@sindicatdellogateres.org adjuntant la documentació i tramita la denuncia a través de:
  3. Com i quan em tornaran els diners que he pagat de més i em rebaixaran el preu del contracte?

Un cop feta la denúncia, l’administració trigarà unes setmanes en finalitzar el procés. Quan es resolgui, en primer lloc sancionarà econòmicament l’arrendador i te n’informarà. És el moment d’exigir al teu arrendador el retorn de les quantitats pagades i la baixada de la renda. Per fer-ho, escriu-nos a denuncies@sindicatdellogateres.org i ens posarem en contacte amb tu!