La lluita per baixar els lloguers avança: victòria històrica davant una gran Socimi

Una Socimi pretenia expulsar les famílies de dos blocs del Raval i especular, però ha acabat cedint a l’oposició veïnal i del Sindicat de Llogateres: renovació de tots els lloguers i zero pujades.

Optimum és una de les 70 socimis que cotitza a borsa, i que en els últims anys s’ha dedicat a acaparar finques gràcies als privilegis fiscals otorgats pel Govern. El seu objectiu: reformar els habitatges, expulsar el veïnat i augmentar dràsticament el preu, alimentant així la bombolla del lloguer i les pressions de gentrificació al barri.

En aquesta ocasió, el fons volia expulsar tot el veïnat de les finques del carrer Carme 106 i Carme 23, al cor de Barcelona. Però la valentia i persistència de sis famílies ha donat els seus fruits. Mig any després de plantar-se i d’unir-se al Sindicat de Llogaters i del Sindicat d’Habitatge del Raval, han aconseguit el que semblava impossible: continuaran a les seves llars, mantenint el preu dels lloguers al mateix nivell durant tres anys més.

La victòria ha sigut possible gràcies a que les dues finques s’han sumat a la campanya “EnsQuedem”, que vam iniciar fa un any. S’uneixen així a les més de 1.000 llars que han desobeït una Llei d’Arrendaments injusta, exigint una llei que promogui els lloguers indefinits i regulats.

Ho portem demostrant reiteradament: l’organització i la lluita veïnal és la única manera de defensar el dret a l’habitatge davant els grans propietaris com socimis i fons voltors. El Sindicat de Llogateres és la plataforma col·lectiva capaç de posar un contrapoder efectiu al entramat empresarial que vol dominar la ciutat.