L’Eva aconsegueix una pròrroga gràcies a l’estratègia #EnsQuedem

L’estratègia #EnsQuedem i l’organització col·lectiva segueixen donant fruits. Aquesta vegada per a l’Eva, que podrà quedar-se a la seva casa gràcies a la pròrroga aconseguida després d’estar 4 mesos fora de contracte i organitzada amb el Sindicat.

L’Eva és veïna del barri de Gràcia des del 2005. Durant els 14 anys que porta vivint a la seva llar, la seva propietària mai li havia pujat el lloguer.

Des de fa un any, però, la propietat de la seva llar va passar a estar tutelada per una fundació, la qual va canviar l’administrador de finques habitual. La fundació i el nou administrador de finques van comunicar a l’Eva que, en finalitzar el seu contracte al juliol del 2019, li augmentarien el lloguer un 23%, de 575 a 705 euros.

Els nous administradors, sense gens d’interès en conèixer el cas de l’Eva (la seva situació laboral, familiar, etc.), van justificar la pujada del lloguer d’acord amb el “preu de mercat” actual. Per si no fos prou, tampoc estaven disposats a negociar un preu més raonable.

Davant aquesta situació, l’Eva es va negar a acceptar la pujada de preu: ni podia ni volia assumir-ho. L’Eva va venir a l’assemblea del Sindicat de Llogaters, que es fa cada divendres a les 18:30h, per a explicar-nos la seva situació.

L’Eva es va unir a la campanya #EnsQuedem (#NosQuedamos) i va estar quatre mesos fora de contracte, pagant religiosament el seu lloguer a la propietat, mentre esperava arribar a un acord raonable. D’aquesta forma, es va unir a les ja més de 1.000 llars que han desobeït una Llei d’Arrendaments injusta, que permet pujar els lloguers sense cap justificació.

Gràcies a la carta de negociació del Sindicat, va ser possible reunir-se amb l’administració de finques per a arribar a un acord provisional: L’Eva continuarà a la seva llar amb un any de pròrroga i mantenint el mateix preu del lloguer.

La lluita continua. I ens ratifica que l’organització i la lluita veïnal és l’única manera de punxar la bombolla de preus que sofreixen milers de llogaters i llogateres a Barcelona i a moltes altres ciutats.

Tot això és possible gràcies als nostres afiliats i afiliades, qui ens donen la força necessària. A que estas esperant? Afilia’t!