Nova guia contra discriminacions racistes

Una de les limitacions més greu per accedir a un habitatge de lloguer són les discriminacions racistes de les immobiliàries cap a les llogateres. Però aquestes discriminacions també es poden produir un cop ja hi estem vivint: això és assetjament per motius racistes. Ambdues coses són delictes molt greus que no podem permetre! Gràcies a la col·laboració de SOS Racisme amb el Sindicat de Llogateres us oferim aquesta guia perquè pugueu identificar les discriminacions racistes i denunciar-les. No en passem ni una!

Discriminar per motius racistes és un delicte que es pot sancionar penalment i administrativament. Es pot denunciar a l’agència immobiliària, als agents immobiliaris i a persones particulars.

En el cas d’assetjament també es pot denunciar, ja sigui a la immobiliària, a l’arrendador o a veïns que puguin exercir assetjament racista.

Com provar-ho?

• Gravacions de trucades, de vídeo o d’àudio
  • Testimonis presencials
  • Intercanvi de correus o converses de whatsapp

Com denunciar-ho?

Vine al Sindicat o posa’t en contacte amb SOS Racisme, t’ajudarem!

Consulta la guia!