PSOE, ZeC i Podemos voten a favor de la regulació dels lloguers a l’Ajuntament de Saragossa

Durant el ple del passat dijous 28 de gener, es va votar la moció impulsada pel Sindicat d’Inquilines i Inquilins de Saragossa – integrant de la Coordinadora d’Habitatge d’Aragó – a favor de regular els preus del lloguer a Espanya. La moció va ser presentada a través dels grups municipals de ZeC i Podemos, i va ser secundada també pel del PSOE. La resta dels edils del consistori, de PP, Ciutadans i Vox, van votar en contra de la moció.

El resultat va ser contrari a la resolució, però el Sindicat d’Inquilines se sent satisfet en entendre que els vots favorables de PSOE i Podemos, són signe de la seva voluntat política per a implementar la regulació dels lloguers a la resta de nivells de govern, tant a l’Aragó com al Govern central.

Davant l’evident problema d’accés a l’habitatge i, en concret, amb el preu de l’habitatge de lloguer a tot l’Estat, Saragossa no és una excepció, i per això el Sindicat d’Inquilines pretenia instar el govern central que complís amb la seva paraula i que la nova Llei d’Habitatge es presentés aquest trimestre al Congrés. Aquesta Llei d’Habitatge ha de recollir una regulació del lloguer extensa i garantista, que adeqüi els preus a la renda de les famílies i que eviti l’especulació amb els preus que es dona en l’actualitat.

La moció també promovia el respecte i defensa de la llei catalana de regulació de preus 11/2020, aconseguida gràcies a la lluita del Sindicat de Llogaters, i que en aquests moments està recorreguda davant el Tribunal Constitucional pel Partit Popular.

Durant aquest trimestre es presentaran mocions als plens de diferents ajuntaments i parlaments autonòmics arreu l’Estat, amb l’objectiu de pressionar els partits del Govern central perquè aprovin de forma urgent la regulació de preus en el marc de la Ley de Vivienda.