Enquesta

Enquesta sobre les condicions de vida dels llogaters i llogateres de Barcelona

Enquesta del Sindicat de Llogaters i Llogateres – Reforçar el Moviment Llogater Pel Dret a l’Habitatge i a la Ciutat

Cada vegada som més les persones que tenim dificultats per viure de lloguer a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Els barris es troben immersos en una bombolla especulativa al voltant del mercat del lloguer que està desposseint, precaritzant i expulsant una part molt significativa del veïnat de la ciutat i els seus voltants.

El Sindicat de Llogaters de Barcelona es va constituir el maig de 2017 amb un objectiu fonamental: construir una organització d’inquilins i inquilines que posés fi a la situació d’injustícia que estan patint milers de persones i que actués com un contrapoder als interessos dels promotors , els propietaris i intermediaris de la ciutat.

Des de llavors, el Sindicat de Llogaters i Llogateres de Barcelona ha fet passos de gran importància i s’ha constituït com un moviment de referència a la ciutat. Però encara queda molt terreny per recórrer i molts reptes per complir.

Per seguir donant passes endavant, el Sindicat ha decidit emprendre la feina de realitzar una enquesta per conèixer millor la situació dels llogaters i llogateres. Aquesta enquesta ha de pensar-se com a un instrument per conèixer la realidad que viuen les persones llogateres de Barcelona a fi de  donar visibilitat als principals problemes i proposar possibles solucions. En col·laboració amb la Hidra Cooperativa i amb l’Agència de Salut Pública de Barcelona, ​​hem elaborat aquest qüestionari perquè el Sindicat pugui dur a terme els següents objectius:

• Permetre al Sindicat millorar la comunicació amb la seva base social
  • Interpretar amb un major grau de sofisticació quins són els principals problemes dels inquilins i inquilines de l’Àrea Metropolitana de Barcelona
  • Orientar l’acció i les futures campanyes del Sindicat en base a les conclusions de la investigació derivades de l’anterior punt
  • Reforçar i redefinir si cal, la campanya de #EnsQuedem, en base a les conclusions de la investigació
  • Reforçar l’argumentari públic del Sindicat

Ves a l’enquesta >>

Llegeix a continuació la Carta de Consentiment Informat i la Política de Privacitat de Dades

Projecte de la Hidra Cooperativa

Què és aquest projecte?

Davant la bombolla de preus de lloguer a l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la manca d’informació fiable, sorgeix la necessitat de conèixer la situació de vulnerabilitat dels llogaters i llogateres. Per aquest motiu, el Sindicat de Llogateres, La Hidra Cooperativa i l’Agència de Salut Pública de Barcelona, hem elaborat aquesta enquesta amb l’objectiu de donar visibilitat als principals problemes de les persones llogateres i poder plantejar possibles solucions per revertir-los.

Per què ho volem fer?

Ho volem fer perquè dins de l’Àrea Metropolitana de Barcelona  el lloguer és cada cop més precari, car i insegur. Aquesta situació ens està forçant a abandonar les nostres llars o acceptar condicions abusives. Per aquest motiu és important  conèixer  qui i com són les persones afectades per aquesta situació  a més  dels efectes que es produeixen en el seu benestar i la seva salut.

En què consistirà la teva participació?

La teva participació consistirà en respondre una enquesta via online sobre la teva situació de lloguer passada i present, la teva relació amb el barri on vius i el teu benestar

Quins són els riscs i beneficis de participar?

Participar en aquest projecte no suposa cap risc ni cap benefici personal. No obstant, la teva participació pot ajudar a donar visibilitat a la situació actual de les persones que viuen de lloguer i a la seva problemàtica.

Té algun cost o recompensa la teva participació?

No, aquest estudi no et suposarà cap cost ni recompensa.  L’estudi és completament voluntari.

Política de Privacitat – POLÍTICA DE PROTECCIÓ DE DADES-RGPD:

LA HIDRA COOPERATIVA es compromet a assegurar que les dades de caràcter personal facilitades es troben protegits i no s’utilitzen de forma indeguda. Quan es faciliten les dades personals, La Hidra entén que ha llegit i comprès els termes relacionats amb la informació de protecció de dades de caràcter personal que s’exposen.

LA HIDRA COOPERATIVA assumeix la responsabilitat de complir amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades nacional i europea (Reglament general de protecció de dades – Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril de 2016, RGPD- i Llei Orgànica 3 / 2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades Personals i garantia dels drets digitals) i té l’objectiu de tractar les seves dades de manera lícita, lleial i transparent.

Qui és el responsable?

El responsable del tractament de les teves dades és La Hidra Cooperativa.

Carrer la Bordeta nº 58, 08014 de Barcelona www.lahidra.net

lahidra@lahidra.net.

Amb quins objectius es processen les dades personals?

Es processaran les dades personals exclusivament amb les finalitats d’investigació. El propòsit és conèixer quina és la situació de les persones que viuen de lloguer a l’àrea metropolitana de Barcelona, visibilitzar seus principals problemes i buscar possibles solucions als mateixos. A més, aquest estudi busca analitzar el perfil de les persones afectades pels problemes derivats de viure de lloguer i l’impacte que aquests tenen en el seu benestar. En el marc d’aquest processament es buscarà també tenir una visió general de la configuració del mapa de les propietats que conformen del parc d’habitatges de lloguer.

Sobre quina base legal?

Les enquestes es duen a terme mantenint un estricte anonimat, per tal d’obtenir les respostes dels participants de la forma més sincera i honesta possible.

Enquestes en línia: En les enquestes en línia, les dades d’accés tècnics transmesos per la seva navegador s’emmagatzemen automàticament, per exemple, el nom del seu proveïdor de serveis d’Internet, la data i hora en què va accedir a l’eina de l’enquesta i / o les dades de reconeixement del navegador / sistema operatiu que ha utilitzat. El servidor web també emmagatzema necessàriament la seva adreça IP, que sota altres condicions, almenys teòricament, pot possibilitar una assignació a la seva persona. No obstant això, no s’efectuarà, en qualitat de ordenants, un recull de les dades d’accés amb els resultats de la seva enquesta o altres fonts de dades ni una avaluació o transmissió d’aquestes dades. Es requereix l’emmagatzematge de les dades d’accés per proporcionar un procés d’enquesta en línia eficaç, així com per garantir la seguretat del sistema per qüestions tècniques. En el marc de les enquestes en línia, s’informaran per separat sobre qualsevol altre processament de dades de caràcter tècnic que sigui de rellevància (per exemple, la configuració de cookies).

Les dades personals processades es realitzen sobre la base legal del consentiment prèviament atorgat, en virtut de l’art. 6, apt. 1, lletra a), del Reglament General de Protecció de Dades, així com sobre la base dels nostres interessos legítims, de conformitat amb l’art. 6, apt. 1, lletra f), d’aquest mateix Reglament.

Qui rep les dades?

Les dades recopilades en l’enquesta només seran cedides a aquelles entitats amb qui la Hidra Cooperativa té un conveni de col·laboració per a la realització d’aquesta investigació que són el Sindicat de Llogateres i l’Agència de Salut Pública de Barcelona, amb l’única finalitat de donar compliment als fins anteriorment exposats.

Com encarregats del tractament, tenim contractats als següents proveïdors de serveis, havent-se compromès al compliment de les disposicions normatives, d’aplicació en matèria de protecció de dades, en el moment de la seva contractació:

Responsable: LimeSurvey GmbH Serveis d’enquesta i consultoria.

Papenreye 63. 22453 Hamburg

Telèfon: +49 40 22660066 (sense suport telefònic!)

Correu electrònic: info@limesurvey.org, suport: support@limesurvey.org

Pàgina web: www.limesurvey.org

L’encarregat de la protecció de dades de la companyia LimeSurvey es troba a l’adreça anterior, a nom de Sr. Olaf Mangliers o en www.datenschutzbeauftragter-hamburg.com.

Es remeten aquestes dades a un tercer país?

No estan previstes.

Quines són les dades tractades?

Dades personals necessàries són el sexe, edat, nacionalitat, ingressos familiars, residència, dades de salut, situació laboral, situació personal, etc.

Quant de temps s’emmagatzemen les dades?

Els principis d’evitació i economització de dades són d’especial importància per a nosaltres. Totes les dades personals s’emmagatzemen només durant el temps necessari per aconseguir el respectiu propòsit d’investigació i elaboració de l’estudi. Mantenint-se amb posterioritat a l’efecte simplement de contrastar la veracitat de les dades ofertes, sense que en cap cas pugui superar el temps legalment establert.

En particular, en relació amb les entitats estan obligats a eliminar de les seves bases de dades la informació facilitada més enllà de l’estrictament necessari per al compliment dels fins determinats, sense que en cap cas puguin excedir el límit legal. Tampoc per dirigir-se als participants.

Pel que fa a les enquestes en línia les dades es conservaran només durant el període per al qual es necessiten per tal d’assolir els propòsits esmentats anteriorment. La seva adreça IP s’emmagatzemarà durant un màxim de 7 dies.

Quins drets l’assisteixen en la seva qualitat de persona afectada?

– Dret a sol·licitar l’accés a les seves dades personals.

– Dret a sol·licitar la seva rectificació o supressió.

– Dret a sol·licitar la limitació del seu tractament.

– Dret a oposar-se al tractament.

– Dret a la portabilitat de les dades.

– Dret a retirar el consentiment prestat.

Accés / rectificació i supressió: les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar la seva supressió quan, entre d’altres motius, les dades ja no siguin necessaris per a l’execució del contracte.

Limitació: en determinades circumstàncies, els interessats podran sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades, en aquest cas únicament els conservarem per a l’exercici o defensa de reclamacions. En particular, té dret a revocar en qualsevol moment el consentiment que hagi atorgat, amb efectes en el futur. Així mateix, té dret d’oposició, sempre que el processament de les seves dades personals s’efectuï sobre la base de l’art. 6, apt. 1, lletra f), del Reglament General de Protecció de Dades (interès legítim).

Per a l’exercici dels seus drets, l’interessat pot remetre carta amb totes les seves dades, incloent fotocòpia de DNI o passaport i indicació del dret que s’exerceix dirigint-se a La Hidra Cooperativa, Carrer la bordeta nº58, 08014 de Barcelona www.lahidra.net o mitjançant correu electrònic a l’lahidra@lahidra.net o Jordi González Guzmán, jordi@lahidra.net

Quan no hagi obtingut satisfacció en l’exercici dels seus drets, té dret a presentar reclamació davant l’Autoritat Nacional de Control, a aquests efectes ha de dirigir-se davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Com protegim les seves dades?

Les enquestes es duen a terme complint amb les mesures tècniques i organitzatives adequades, i també es protegiran les dades, especialment davant la pèrdua, destrucció, falsificació, manipulació o modificació per part de persones no autoritzades, així com d’accessos no autoritzat i la divulgació o difusió no autoritzades. Les enquestes en línia es duen a terme utilitzant les corresponents tècniques d’encriptació d’última generació.