S’estén la pròrroga automàtica de 6 mesos fins al 30 de setembre

Informació molt important. Si t’acaba el contracte de lloguer abans del 30 de setembre, pots demanar una pròrroga automàtica de 6 mesos amb les mateixes condicions. Has de saber que:

1. L’arrendador no es pot negar
2. En cas d’acordar altres condicions, la pròrroga no té validesa

Si necessites una mortatoria o una condonació del lloguer:

• Es pot demanar fins al 30 de setembre
  • La llogatera o llogater ha d’acreditar la seva situació de vulnerabilitat econòmica

***

El Govern torna a perdre l’oportunitat de condonar i rebaixar el lloguer per a les famílies afectades per la pandèmia. Els arrendadors que no necessitin l’ingrés, no haurien de cobrar per llei.

Si el teu propietari té més de 10 habitatges, pot triar entre una condonació parcial o ajornar el pagament. Lògicament, la immensa majoria seguiran triant el segon, com porten fent des que va començar la pandèmia.

Amb aquesta decisió, l’únic que ajorna realment el Govern és una onada d’impagaments i de desnonaments. L’enorme problema que ja teníem l’1 d’abril es postposa a l’1 d’octubre.

Seguim lluitant perquè els drets dels llogaters i llogateres siguin una prioritat.

*** Res del que hem aconseguit seria possible sense les 2.000 famílies afiliades a el Sindicat, però necessitem seguir creixent per impulsar el canvi. És igual si tens la teva casa en propietat o vius de lloguer: si estàs a favor de el dret a l’habitatge, suma’t. ***