Tornen els desnonaments enmig d’una greu crisi d’habitatge

Aquest divendres anem a la comissió de Reconstrucció Social i Econòmica del Congrés dels Diputats

Mentre els estralls econòmics i socials de la pandèmia, en forma d’ERTO o d’acomiadaments apuntalen la recepta d’una nova crisi més cruenta que l’anterior, els Jutjats reobren i reprenen els processos i terminis judicials. Entre altres, els casos que amenacen amb el desnonament a milers de famílies.

En el cas de Barcelona, l’Audiència Provincial ha treballat telemàticament durant aquests mesos i ara té pendents de notificar més de 2.000 resolucions. És esperable, per tant, que persones amb processos per finalització de contracte, impagament o altres situacions que puguin portar a un desnonament rebin una notificació d’expulsió en les properes setmanes.

Paral·lelament, el Congrés dels Diputats ha creat  la Comissió per a la Reconstrucció Econòmica i Social amb compareixences d’experts i representants i un pla de treball de dos mesos. Aquest espai vol, pretesament, estudiar les vies per paliar la nova crisi econòmica i social, que es preveu més cruenta que la del 2008. Per això aquest divendres 5 de juny a les 9h Jaime Palomera compareixerà en nom del Sindicat de Llogateres i del Sindicato de Inquilinas de Madrid al Grup de Treball de Polítiques socials i sistema de cures d’aquesta comissió no permanent, juntament amb un portaveu de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca.

Es paradoxal que el Congrés ens convidi a participar d’aquesta comissió mentre portem 3 mesos proposant mesures com la suspensió de lloguers i advertint d’una allau de desnonaments. És paradoxal que ara vulguin escoltar la nostra veu mentre portem molts anys denunciant el problema estructural de l’habitatge i oferint mesures claus com la regulació dels lloguers.  Des dels Sindicats de Llogateres no desistim però. Demà presentarem un paquet de mesures per fer front la crisi social i econòmica que ens ve a sobre. Aquest cop, no deixarem que abordin aquesta nova crisi com ho van fer el 2008, quan van deixar a més d’un milió de famílies al carrer i endeutades. És hora de fer polítiques valentes i protegir els drets de la majoria social. Si de veritat estan al costat de la gent, ens escoltaran.