Un jutge nega el dret a l’aigua als habitants assetjats de Magallanes 33 bis

El fons voltor propietari i l’empresa de desocupacions Stop Okupas van tallar l’aigua fa dues setmanes malgrat que els subministraments estaven contractats de forma regular

Joaquín Aguirre López, titular del jutjat d’instrucció núm. 1, ha resolt el passat dijous desestimar la denúncia dels habitants de Magallanes 33 bis on es demanava ordenar el restabliment del subministrament d’aigua, tallat il·legalment. “No existe una motivación ética que autorice a denunciar esta presunta coacción, [..] puesto que el agua y la luz [..] no son derechos que pueda tener una persona que ocupa ilícitamente un inmueble” escriu el jutge a l’auto.

Els habitants han recorregut la disposició, al·legant que el tall del subministrament d’aigua constitueix una forma d’assetjament immobiliari amb finalitat de buidar la finca dels seus habitants. A més a més, consideren il·legal aquest tall, ja que tenen tots els subministraments regularment contractats i disposen d’informe de vulnerabilitat energètica i exclusió residencial.

“Privar a mi representado de su derecho a la acción penal por carecer de un contrato de arrendamiento en vigor, e insinuar que por ello tiene no tiene derecho a los servicios de luz y de agua en su vivienda, ni tampoco a solicitar el amparo de los tribunales [..] da la espalda a las normativas nacionales e internacionales de derecho a la vivienda en personas vulnerables.”, conclou l’advocat dels habitants.

L’ajuntament, totalment passiu davant del vessament d’aigües negres a l’aire lliure

A més del tall d’aigua, fa dues setmanes l’empresa de desocupacions va sabotejar per quarta vegada el baixant de l’edifici, provocant el vessament d’aigües fecals al pati interior de la finca. La Guàrdia Urbana va tenir coneixement de la situació, amb dues visites a la finca però l’Ajuntament no ha pres cap mesura davant d’aquesta greu situació, que afecta totes les veïnes de l’illa de cases adjacents. Des del Sindicat de Llogateres exigixim que l’administració pública es faci càrrec d’aquesta situació, prengui mesures per restablir la salubritat del veïnat i sancioni els autors d’aquest sabotatge.

Mossos va autoritzar que una botiga d’alimentació dugués a terme la vigilància de l’edifici


Els advocats dels habitants i del Sindicat de Llogateres han entrat en possessió del document on la propietat de la finca, el fons voltor rus Workki Co-Working, dona poders a Markhor Business SL a dur a terme la vigilància, la mediació i les tasques de desocupacions. També han entrat en possessió d’una minuta policial del dia 21 de març on Mossos entra en coneixement que aquesta empresa és l’encarregada de la gestió de la finca i l’autoritza a arrencar la porta de la finca si no es pogués canviar el pany.

L’objecte social d’aquesta empresa, segons el registre mercantil, és el “comercio al por menor de productos alimenticios en establecimientos especializados”. L’administrador únic és l’Ajmal Rashid Butt, membre de Stop Okupas low cost SL i excandidat a les llistes de Ciutadans per Santa Coloma, i denunciat per agressió física a un habitant de la finca.

El Sindicat de Llogateres hem denunciat aquesta anomalia al servei de mediació de Mossos i al departament d’Interior de la Generalitat, sense rebre, a hores d’ara, cap resposta per part de l’administració.

Des del Sindicat de Llogateres ens preguntem sota quin criteri els Mossos van autoritzar l’actuació com a vigilants d’una empresa registrada com a “detallista d’aliments” al registre mercantil. Tanmateix, ens preguntem per què Mossos el dia 21 de març va deixar que els treballadors d’una botiga d’alimentació arranqués la porta de la finca quan era possible un simple canvi del pany.