Victòria #EnsQuedem: 8 famílies al carrer Pons i Gallarza de Barcelona li guanyen el pols a una empresa especuladora

Després de gairebé 3 anys de lluita, les famílies de Pons i Gallarza han vençut a el fons voltor que volia fer-los fora de casa seva.

La tenacitat i el coratge dels veïns i veïnes de Pons i Gallarza (al barri de Sant Andreu, Barcelona) ha aconseguit el que alguns creien impossible: els especuladors han decidit desentendre’s de les cases, i l’Ajuntament de Barcelona ha pogut adquirir-les a un preu molt assumible. Això ha permès a les 8 famílies que viuen en aquest bloc poder quedar-se pagant un lloguer assequible a canvi de encarregar-se de les obres de rehabilitació de l’edifici a través de la masoveria urbana, una figura prevista a la llei però que no s’utilitza freqüentment.

Mentre la llei empari l’especulació i permeti les expulsions sense causa justificada, seguirem desobeint. Quan vam començar la campanya d’insubmissió als lloguers abusius i les expulsions, a molta gent li va semblar que no serviria per a res. Però hi va haver persones, com la comunitat de veïns i veïnes de Pons i Gallarza, que s’ho van prendre molt seriosament, i es van proposar defensar les seves llars com fos.

La comunitat de Pons i Gallarza és un compendi de tot el que cal fer davant dels que pretenen enriquir-se a costa de l’habitatge. En primer lloc, organitzar-se amb la comunitat de veïns, amb el barri i amb el Sindicat de Llogaters més proper. Segon: lluitar, utilitzant la informació disponible al nostre abast i impulsar una negociació col·lectiva amb l’empresa rendista. I el més important: no creure que els voltors tenen la partida guanyada i persistir.

*** Res del que hem aconseguit seria possible sense les 2.000 famílies afiliades a el Sindicat, però necessitem seguir creixent per impulsar el canvi. És igual si tens la teva casa en propietat o vius de lloguer: si estàs a favor de el dret a l’habitatge, suma’t-hi. ***