• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
sindicat de llogateres logo
  • Qui som
    • El Sindicat
    • Història
    • Programa
    • Transparència
  • On som
  • Què fem
    • Assemblea Llogatera
    • Les nostres lluites
  • Col·labora
    • Participa!
    • Caixa de resistència
    • Afilia’t
  • Notícies
  • Recursos
  • ca
  • es
  • Afilia’t
  • Fes un donatiu
Estàs aquí: Inici / Lluites i victòries / Suspès provisionalment el primer desnonament de la Casa Orsola

Suspès provisionalment el primer desnonament de la Casa Orsola

8 de maig de 2023

Veïnes de la Casa Orsola a la Ciutat de la Justícia

El 18 de maig convoquem una trobada de finques organitzades contra l’expulsió del veïnat

El desnonament del Josep, previst pel 19 de maig, s’ha suspès provisionalment a l’espera que l’Audiència Provincial de Barcelona s’hi posicioni. Els intents d’expulsió de la resta de veïnes de la Casa Orsola, però, continuen. Per això la lluita es fa més necessària que mai, i no només a la Casa Orsola sinó a centenars de finques d’arreu el territori amenaçades d’expulsió. 

Enmig d’una campanya electoral on tots els partits polítics es pengen medalles i s’omplen la boca amb el dret a l’habitatge, les veïnes i llogateres d’arreu de Catalunya som molt conscients que cap d’ells no ha estat capaç d’aturar l’ofensiva de la patronal immobiliària que ens vol fora de les nostres ciutats. El retorn del turisme massiu i la proliferació dels nòmades digitals són el nínxol de mercat de la patronal, que està disposada a buidar la ciutat de veïnes per poder fer-ne lloguers de temporada a preus de luxe i enriquir-se encara més.

El que posem a sobre de la taula és una qüestió política: volem una ciutat de veïnes o una ciutat de desarrelats que paguin lloguers de 2.000€ i esmorzin cada dia a l’Starbucks? Nosaltres, les veïnes de Casa Orsola, no renunciarem a les nostres llars. No renunciarem a poder imaginar un futur habitable al nostre barri i ciutat. I el que hem après fins ara és que l’única manera d’encarar-nos als intents de la patronal immobiliària d’expulsar-nos és a través de l’organització veïnal. 

Cada pujada de lloguer, cada abús immobiliari, cada finalització de contracte, cada desnonament, cada inauguració d’edifici d’oficines, cada nou lloguer de temporada, és un triomf de la patronal immobiliària per continuar empobrint-nos i expulsant-nos de la ciutat. Cada baixada de lloguer, cada renovació de contracte, cada negociació guanyada, cada lloguer social, cada llar ocupada, és una victòria en la defensa d’una llar i d’una vida digna a les nostres ciutats.

Fins ara, la Casa Orsola ha estat la punta de llança en la batalla contra l’especulació. Però sabem que són moltes les cases orsola que hi ha i hi haurà arreu el territori. Fem una crida a totes les finques de veïnes organitzades arreu el territori a trobar-nos el proper 18 de maig davant de la Casa Orsola (Calàbria amb Consell de Cent) per seguir articulant la lluita contra l’especulació immobiliària.

Trobada de blocs en lluita

I fem una crida a totes les veïnes que volen imaginar un futur digne a la nostra ciutat. Per fer-lo possible cal organitzar-nos: casa a casa, finca a finca, barri a barri i sindicat a sindicat. 

Lluites i victòries

Seccions
  • On estem
  • Les nostres lluites
  • Recursos
  • Notícies
Segueix-nos
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • Facebook
Contacte

Troba la teva Assemblea Llogatera més propera o escriu-nos a sindicat@sindicatdellogateres.org

Premsa

Per contacte de premsa dirgiu-vos a premsa@sindicatdellogateres.org

Política de privacitat · Política de cookies · Avís legal

Uneix-te al nostre canal de Telegram