Sis coses molt importants per signar un contracte i que no te la colin

Accedir a un nou pis de lloguer és una odissea caríssima. I a sobre, quan per fi trobem el pis que ens agrada i superem el procés de selecció de la immobiliària comencen els abusos. Et facilitem sis claus imprescindibles que has de tenir molt presents a l’hora de llegir el contracte. Recorda que abans de signar-lo tens dret a demanar que te’l facilitin i et donin un marge de temps per poder-lo revisar i poder assessorar-te amb qui vulguis.

DURADA

Els contractes d’habitatge habitual han de ser d’un mínim de 5 anys si l’arrendador és una persona física, o de 7, si és una persona jurídica (empresa). Si et volen fer un contracte temporal de màxim 11 mesos per un pis que pretens que sigui la teva llar, te l’estan colant!

PREU

Com que el Tribunal Constitucional va tombar la regulació dels lloguers el passat març, actualment ens poden cobrar el que vulguin. Al Sindicat, però, estem lluitant perquè aquesta tardor el Govern espanyol torni a regular els lloguers i s’hagin d’abaixar els preus.

ACTUALITZACIONS DE PREU O IPC

Assegura’t que el contracte no inclogui actualitzacions anuals de la renda o que les vinculi a l’Índex de Garantia de la Competitivitat (IGC) per evitar pujades anuals vinculades a la inflació. Aquí més informació.

HONORARIS

Si el teu arrendador és una persona jurídica NO et poden cobrar honoraris d’agència. Si, en canvi, és una persona física, poden fer-ho legalment, així que et recomanem que ho intentis negociar! I sobretot, llegeix bé aquesta guia contra els honoraris

CLÀUSULES ABUSIVES

Aquí és on acostumem a trobar els abusos immobiliaris més flagrants. Abans de signar el contracte, mira’t aquesta guia contra les clàusules abusives i evita que te’n colin cap! Tens més dubtes? Vine a l’assemblea llogatera i t’assessorarem!

FIANÇA I GARANTIA ADDICIONAL

Només et poden cobrar 1 mes de fiança, que se’t retornarà quan surtis del pis. En concepte de garantia addicional, et poden cobrar màxim 2 mesos, una estafa que per desgràcia és legal. Abans de pagar res, llegeix aquest manual.

I recorda, si tens dubtes o necessites que t’assessorem, vine a l’assemblea!